آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷
خانه » رشد و توسعه فردی » چگونه در یک ماه ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته باشیم
چگونه در یک ماه ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته باشیم

چگونه در یک ماه ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته باشیم

چگونه در یک ماه ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته باشیم

چگونه در یک ماه 15 کیلو کاهش وزن داشته باشیم

چگونه در یک ماه ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته باشیم

چگونه در یک ماه ۱۵ کیلو لاغر شویم؟

استباه نکنید ما قصد نداریم با تمرین های سخت به شما راه نشان بدیم تا لاغر بشید ما فقط در این تاپیک از مهدنوین
قصد داریم که شما را با بهترین خورد خراک ها که به شما کمک میکنه کاهش وزن را به دنبال داشته باشید اشنا کنیم.
این‌ روزها همه دوست دارند که متناسب و خوش‌اندام باشند. این خیلی خوب است اما لاغر شدن همت و برنامه ریزی صحیح می‌طلبد.
فقط کافیه که روند کارهای روزانه خود را تغییر دهید ما به شما کمک میکنیم. پس با مهدنوین همراه باشید.
اگر شما هم به‌دنبال پاسخ پرسش «چگونه لاغر شویم» هستید، مطالعه‌ی نکات زیر را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

 

۱٫ از سس‌قرمز استفاده کنید سس مایونز را دور بریزید

 از سس‌قرمز استفاده کنید سس مایونز را دور بریزید

اگه شما از اون دسته از ادم هایی هستید که برای هر غذایی از سس استفاده میکنید
باید بهتون بگم که از امروز دیگه هر سوس را نباید مصرف کنید
بیشتر سعی کنید در غذاهایتان از سس قرمز استفاده کنید تا دیگر سس ها.

 

۲٫ غذاهای بدون گوشت بخورید

غذاهای بدون گوشت بخورید

خوردن مکرر غذاهای گیاهی به لاغر شدن شما کمک می‌کند. گیاهخواران نسبت به گوشتخواران
غذای کمتری می‌خورند. با اینکه این تفاوت دلایل متعددی دارد، اما حبوبات نقش مهمی در این
موضوع دارند. سوپ عدس، برگرهای لوبیا و سایر غذاهای بر اساس حبوبات مملو از فیبر هستند
بنابراین با خوردن آنها با دریافت کالری کمتری احساس پری خواهید کرد.

 

۳٫ از یوگا کمک بگیرید

 از یوگا کمک بگیرید

یک بررسی اخیر نشان می‌دهد افرادی که یوگا انجام می‌دهند نسبت به زنان دیگر وزن کمتری
دارند.اما علت چیست؟ به نظر می‌رسد تمرین‌های منظم یوگا باعث می‌شود فرد هنگام خوردن
احتیاط بیشتری از خود نشان دهد.

برای مثال این افراد متوجه مقدار زیاد غذای سرو‌شده در
رستوران می‌شوند و فقط تا حدی غذا می‌خورند که آنها را سیر کند.

پژوهشگران معتقدند
خودآگاهی آرامش‌بخشی که این افراد با تمرین‌های یوگا به‌دست آورده‌‌اند، ممکن است
مانع از خوردن بیش از حد غذا به‌وسیله آنها شود.

 

۴-همیشه قبل از ساعت ۳ ناهار میل کنید

همیشه قبل از ساعت 3 ناهار میل کنید

دانشمندان به این باور رسیدند که اگر ساعت غذا باعث اضافه شدن وزن میشود پس همیشه ناهار را حتما قبل از ساعت ۳ میل کنید
تا با افزایش وزن رو به رو نشوید.

 

۵-نوشیندنی های شیرین را فراموش کنید

نوشیندنی های شیرین را فراموش کنید

نوشیدنی‌های شیرین به‌اندازه‌ی مواد غذایی جامد ما را سیر نمی‌کنند. نوشیدن آب‌میوه یا قهوه‌ی کاراملی نمی‌تواند ما را به‌اندازه‌ی یک بشقاب از پروتئین و سبزیجاتی که با روش تفت دادن پخته می‌شوند، سیر کند. بنابراین اگر می‌خواهیم بدانیم که چگونه لاغر شویم باید حواس‌مان باشد و در خوردن نوشابه، آب‌میوه، چای و قهوه‌ی شیرین و نوشیدنی‌های الکلی دقت به‌خرج بدهیم. اگر هر یک از این مواد را در طول روز مصرف کنیم، در شب حدودا ۸۰۰ کالری اضافه در بدن خواهیم داشت؛ درحالی‌که همچنان گرسنه هستیم. درواقع، الکل مانع از سوخت‌وساز چربی‌ها می‌شود و درنتیجه، سوزاندن کالری را سخت می‌کند.

 

۶-از ادویه های تند مصرف کنید

از ادویه های تند مصرف کنید

ادویه‌های تند باعث سوزاندن کالری بیشتر می‌شوند. علت این است که کاپسی‌سین ترکیبی است که در فلفل هالاپینو (یک نوع فلفل تند) و فلفل قرمز وجود دارد و موجب ترشح هورمون‌های استرس مثل آدرنالین در بدن می‌شود. این هورمون‌ها باعث سوزاندن مقدار بیشتری کالری می‌شود. ضمن اینکه وقتی ادویه‌ی تندِ غذا زیاد باشد، بدن‌مان کشش خوردن مقدار زیادی از آن را نخواهد داشت. در نتیجه کمتر می‌خوریم و لاغرتر می‌شویم. از جمله ادویه‌های خوبی که در این زمینه استفاده می‌شود، می‌توان به این موارد اشاره کرد: زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن، و فلفل هالاپینو.

 

۷-در طول روز بسیار اب ّنوشید

در طول روز بسیار اب ّنوشید

برای اینکه مواد اضافی مانند سدیم اضافی را از بدن دفع کنیم، باید آب یا مواد غذایی پرآب مصرف کنیم. خیار، گوجه فرنگی، کرفس، کنگر فرنگی، هندوانه، مارچوبه، انگور، آناناس و میوه‌هایی از تیره‌ی انگور وحشی مثل بلوبری ازجمله مواد پرآب هستند. این مواد هم به دفع ادرار بیشتر کمک می‌کنند و هم میزان زیادی فیبر دارند.

 

۸-از سبزیجات در اکثر وعده های غذایی استفاده کنید

از سبزیجات در اکثر وعده های غذایی استفاده کنید

سعی‌کنید به جای یک نوع سبزی و میوه، ۳۳ نوع سبزی و میوه را هنگام غذاخوردن سرو کنید. تنوع بیشتر سبزی و میوه سرو‌شده باعث تمایل بیشتر به خوردن آنها می‌شود و خوردن بیشتر سبزی و میوه راه مناسبی برای کاهش‌وزن است. میزان بالای فیبر و محتوای آب در سبزی‌ها و میوه‌ها باعث می‌شود با دریافت کالری کمتری احساس پری کنید. سعی ‌کنید سبزی‌ها را بدون اضافه‌کردن روغن بپزید و به جای استفاده از سس های پرچربی از آبلیمو یا گیاهان معطر به‌عنوان چاشنی استفاده کنید.

 

۹-بسیار بخوابید و ارامش داشته باشید

بسیار بخوابید و ارامش داشته باشید
پژوهشگران دانشگاه میشیگان می‌گویند یک ساعت خوابیدن بیشتر در شب می‌تواند در فردی که روزانه ۲۵۰۰ کالری از راه غذا دریافت می‌کند، کمک کند حدود ۷ کیلوگرم در سال وزن کم کند. به گفته آنها با جایگزین‌کردن خوابیدن با عادت‌های ناسالمی مانند خوردن غذاهای حاضری، می‌توانید تا ۶ درصد از کالری دریافتی‌تان را کم کنید؛ البته این میزان می‌تواند با توجه به افراد گوناگون متفاوت باشد. خواب به شیوه‌ای دیگر هم به کاهش‌وزن کمک می‌کند. شواهدی وجود دارد که کم‌خوابی اشتها را تحریک می‌کند و باعث می‌شود شما به‌طور غیرعادی گرسنه شوید.

 

 

ممنون از اینکه این مطلب را مطالعه کردید| مهدنوین.

باکس دانلود
    امتیاز 5.00 ( 5 رای )
    اشتراک گذاری مطلب

    راهنما

    پسورد فایل دانلود شده در صورت نیاز،   www.mahdnovin.ir    میباشد.سوالات و نظرات خود را در مورد این مطلب، از طریق فرم نظرات در پایین همین صفحه مطرح کنید.

    
    تمامی حقوق مطعلق به مهدنوین میباشد