دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷
خانه » رشد و توسعه فردی » ۸ راه فوق العاده برای کنترل و غلبه بر خشم
۸ راه فوق العاده برای کنترل و غلبه بر خشم

۸ راه فوق العاده برای کنترل و غلبه بر خشم

۸ راه فوق العاده برای کنترل و غلبه بر خشم

8 راه فوق العاده برای کنترل و غلبه بر خشم

۸ راه فوق العاده برای کنترل و غلبه بر خشم

دوستان از انجه که خشم یکی از سخت ترین حالتی که میشه اون رو از خودمان دور کنیم
و وجود ان میتونه در برخی موارد روی سرنوشت ما تاثیر بگذارد.
پس  در این تاپیک با مهدنوین همراه باشید که بهتون بگیم که چگونه خشم خود را کنترل کنید!

 

۱-همیشه لبخند بزنید

لبخند بزنیدسعی کنید تا جایی که میتوانید لبخند را همیشه بر روی صورت خود نگه دارید
چون باعث میشه به لبخند عادت کنیدو چهره خشمگینتون از بین خواهد رفت.
در مواقعی که بسیار عصبانی هستید، سعی کنید یک بار لبخند بزنید؛
زیرا تنها وقتی که حال خوبی داریم، لبخند نمی زنیم؛ بلکه در زمانی که می خواهیم
حال بهتری داشته باشیم نیز لبخند به لبانمان می نشیند؛ علاوه بر آن خنده استرس
را کم می کند، فشار خون را کاهش می دهد و نیروهای دفاعی بدن را قوی تر می کند.
فراموش نکنیددر هر صورت، لبخند ارزشمند است.

۲-ورزش کنید:

ورزش کنید

فعالیت جسمی به خالی کردن استرس‌هایی که موجب عصبانیت می‌شود کمک می‌کند.
اگر احساس می‌کنید عصبانیتتان در حال افزایش است، برای پیاده‌روی بروید یا زمانی را
برای انجام فعالیت فیزیکی موردعلاقه‌تان صرف کنید.

 

۳- نفس عمیق بکشید:

نفس عمیق بکشید

برای بهره گیری هر چه بیشتر از دم و بازدم استفاده کنید. از بینی تنفس بکشید
نفس را حبس کنید و بعد از ۴ ثانیه از دهان خالی کنید این روش  چندین بار در
طول روز انجام دهید.
گرچه با انجام این کار خشم کاملا از بین نمی رود و مسئله برطرف نمی شود اما این
روش می تواند شما را از هرگونه واکنش سریع و تصمیمات غیرمنطقی بازدارد.

 

۴-خودتان را با بقیه مقایسه نکنید:

خودتان را با بقیه مفایسه نکنید

هیچوقت فصل اول خودتان را با فصل بیستم یک شخص موفق مقایسه نکنید این کار جز خشم و ناراحتی
هیچ چیز دیگری با خود به همراه ندارد.همش ناراحت میشید که چرا شما جای ان نیستید
اما شما با دید کلی نگاه نمکنید  فقط از دور به صورت مسیه یک نگاه میندازید.
اگر از موقعیت فعلی تان ناراضی هستید یا فکر می کنید موقعیت دیگران بهتر
از وضعیت فعلی شماست، آستین تان را بالا بزنید و کمی اوضاع را تغییر دهید.
در هر حال در هنگام مقایسه کردن خود با دیگران هرگز عصبانی نشوید و بیشتر به فکر خود باشید.

۵-همیشه وسیله سرگرمی خود را در دست داشته باشید:

کاهش استرس و خشم

همیشه یک وسیله که بهتون میتونه ارامش بده را در دست خود داشته باشید فیجت کیوب
یا اسپینر که چند ماهی هست بسیار پر طرفدار شده توی این زمینه میتونه بسیار کمک کنه.

 

۶-قبل از سخن گفتن خوب فکر کنید:

قبل از سخن گفتن خوب فکر کنید

هنگامی که عصبانی هستید ممکن است ناخواسته چیز هایی بگویید که بعد ها از
گفتن اون جمله یا اون کلمه بسیار پشمان بشوید و این موضوع تقریبا برای همه ی
ما پیش اومده و خوب باهاش اشنا هستیم.موقعی که عصبی هستید
چند ثانیه مکث کنید و خود را ر ذهن خود ارام کنید!

 

۷-بی تفاوت بودن نسبت به خشم:

بی اهمیت بودن نسبت به خشم

عده ای هستن که خشم خود را در ذهن خود بسیار مهم جلوه میدهند و خشم خود را بروز
میدهند و حتی با فریاد زدن و پرتاب کردن گوشی به سمت دیگران یا دیوار نمی توانند بر
خشمشان غلبه کنند.همهیشه به ازاد سازی روی و جداسازی خشم از بدن خود فکر کنید
و فکر مثبت درباره خشم کنید و افکاری که باعث خشمگین شدن شما میشود را دور بریزید.

 

۸-استراحت کنید:

در طول ساعت‌هایی از روز که فوق‌العاده برایتان استرس‌زا است به خودتان وقفه‌هایی برای استراحت دهید.
چند دقیقه زمان آرام و بی‌سروصدا به شما کمک خواهد کرد احساس بهتری پیدا کرده
و برای کنار آمدن با مشکلات پیش رو آماده‌تر شوید.
سپس پس از گذراندن زمان استراحت با خیالی آسوده به سمت کار خو باز گردید.

 

 

ممنون از اینکه این مطلب را مطالعه کردید| مهدنوین.

باکس دانلود
    امتیاز 4.78 ( 9 رای )
    اشتراک گذاری مطلب

    راهنما

    پسورد فایل دانلود شده در صورت نیاز،   www.mahdnovin.ir    میباشد.سوالات و نظرات خود را در مورد این مطلب، از طریق فرم نظرات در پایین همین صفحه مطرح کنید.

    
    تمامی حقوق مطعلق به مهدنوین میباشد